
Депутат Рубіжанської міської ради від фракції «Солідарність» Денис Денищенко вдруге направив міському голові Хортіву С.І. проект «Про затвердження Бюджетного регламенту», розроблений командою проекту «Бюджети Лисичанська та Рубіжного: прозорість, підзвітність та громадська участь» та доопрацьований за участю депутатів, експертів та громадськості міста
Як повідомляє Денищенко, 6 березня 2018 року він направив на адресу міського голови Хортіва С.І. проект «Бюджетного регламенту Рубіжанської міської ради». На цей лист він отримав відповідь про те, що якийсь проект Бюджетного регламенту було розроблено чиновниками міської ради та відхилено бюджетною комісією ради.
Однак, за словами депутата, неякісний проект Бюджетного регламенту, розроблений чиновниками міської ради було відхилено бюджетною комісією тому, що він просто дублював Бюджетний кодекс України, а відповідно його впровадження не мало ніякого сенсу.
Крім того, як підкреслює Денищенко, проект Бюджетного регламенту, що ним подається, не має жодного стосунку до документу, розробленого чиновниками міської ради. Це абсолютно інакший документ, що має на меті не врегулювання бюджетних відносин (що вже врегульовані Бюджетним кодексом), а встановлення порядку оприлюднення проектів документів в рамках бюджетного процесу та порядку громадської участі у бюджетному процесі й громадського контролю за ним, що наразі до кінця не врегульовано ні на державному ні на місцевому рівні.
Також політик відзначив, що відповідно до статті 19 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» депутат місцевої ради має право вносити на розгляд ради та її органів проекти рішень.
Денищенко акцентує, що законодавство України не надає жодних прав для службовців ради «візувати», «коригувати» депутатські проекти рішень чи приймати рішення про доцільність чи недоцільність внесення таких проектів рішень до порядку денного міської ради. Попереднє вивчення проектів рішень, розроблених депутатом, працівниками виконавчих органів може мати місце як допоміжна діяльність, консультативна допомога. Все інше може розцінюватися, як перевищення владних повноважень.
Регламентом Рубіжанської міської ради також не встановлено окремої процедури включення депутатських проектів рішень до порядку денного міської ради.
Тому, відповідно до статті 19 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» №93-IV від 11.07.2002 року Денис Денищенко знову направив на адресу міського голови проект рішення Рубіжанської міської ради «Про затвердження Бюджетного регламенту», розроблений командою проекту «Бюджети Лисичанська та Рубіжного: прозорість, підзвітність та громадська участь» та доопрацьований за результатами консультацій з депутатами, експертами та громадськістю міста.
Депутат звернувся до мера з проханням оприлюднити для обговорення вказаний проект на сайті Рубіжанської міської ради та винести його на розгляд профільної комісії в строки, встановлені законодавством.
Разом з тим Денищенко нагадав, що перешкоджання депутату у праві на внесення проекту рішення на розгляд ради та її органів становить склад злочину, передбаченого ст. 351 Кримінального кодексу України.
Варто додати, що раніше до депутата звернулася команда проекту «Бюджети Лисичанська та Рубіжного: прозорість, підзвітність та громадська участь» стосовно підтримки їх ініціативи з впровадження у місті Рубіжне такого інструменту як Бюджетний регламент. Цей документ було розроблено з метою забезпечення прозорості, відкритості бюджетного процесу та громадської участі у ньому. Впровадження цього документу може істотно підвищити позиції міста Рубіжне в рейтингу «Прозорі міста», що проводить Transparency International спільно з Фондом Демократії ООН.
Як відомо, Transparency International – це антикорупційна організація, заснована 1993 року. Transparency International присутня більш ніж у 100 країнах світу. За даними Звіту Global Go To Think Index Tank за 2016 рік, Transparency International була на 27-му місці зі 175 в рейтингу світових аналітичних центрів.
Саме тому на рейтинги цієї організації так зважають міжнародні донори та інвестори, такі як USAID, ООН та всі її програми, ЄС, МОМ, Європейський банк та інші.
Всім донори та інвестори зацікавлені у тому щоб їх кошти використовувались ефективно, прозоро й головне в інтересах громади.
Бюджетний регламент, розроблений за авторською методологією Індексу ПУД (прозорості, участі та доброчесності) місцевої соціально-економічної та бюджетної політики, що була випробувана у 17 містах України та досі є найбільш комплексною в Україні, зовнішнім експертом-консультантом проекту «Бюджети Лисичанська та Рубіжного: прозорість, підзвітність та громадська участь», експертом Фундації Відкрите суспільство, екс-консультантом Ради Європи, експертом у сфері бюджетної та антикорупційної політики, експертом-консультантом для більше 20 громадських організацій та бізнес асоціацій Іваном Сікорою, направлений вирішити саме ці питання.
Це стає можливим тому, що процедури публічного обговорення проектів бюджету, цільових програм та обговорення звітів за цими документами дозволяють як почути та врахувати потреби громади, так і через погодження чи непогодження звітів громадою міста отримати оцінку якості виконання бюджету чи цільової програми, що й забезпечить ці три складові: прозорість бюджетного процесу, ефективність використання коштів та врахування інтересів громади міста.
За словами Денищенка, впровадження цього Бюджетного регламенту в комплексі з якісною роботою спеціалістів міської ради по написанню проектів збільшить інвестиційну привабливість Рубіжного, а відповідно й шанси міста на залучення більшої кількості інвестицій та безповоротної допомоги у вигляді грантової підтримки міжнародних установ.








Источник: http://tribun.com.ua/48293 |